22 Mart 2010 Pazartesi

Alice Harikalar Diyarında


“Kafası o kadar kocaman ki, içinde bir şeylerin büyüdüğünü düşünmeye başladım”(Beyaz Kraliçe, Kızıl Kraliçe hakkında konuşurken)

Alis harikalar diyarında, kendi düş dünyasından gerçek hayat yüzünden ayrı kalıp, kim olduğunu unutmaya başlayanların, düşlerini ve kendisini hatırlaması için mutlaka izlemesi gereken bir film.

Avatar bütün 3d sinema salonlarını doldurduğu için Alice maalesef 2d olarak gösterime girmişti Ankara’da. Alman gazetelerinde bununla ilgili bir haber bile yayınlandı, çünkü kendilerinde de aynı sorun vardı. Neyse ki şuanda boyut sorunumuz ortadan kalktı ve rahatça izlenebiliyor.

Gülümseyen kedili sahnelere dikkat, o sahneler özel çalışılmış ve filmden kopuk bir boyut algısı yaratıyor insanda.

Genel itibariyle de muhteşem. Zaten Tim Burton diyoruz, Johnny Depp diyoruz. Ben de Alice diyorum, Harikalar Diyarı diyorum.

4 yorum:

oyumben dedi ki...

Alice: hangi yoldan gideyim
Tavşan: gideceğin yeri bilmiyorsan hangi yoldan gittiğinin bir önemi yok.

oyumben dedi ki...

Alice: Deli insanların arasına gitmek istemiyorum.
Kedi: Bunun sana pek bir yararı yok. Hepimiz burada deliyiz. Ben deliyim. Sen delisin.
Alice: Benim deli olduğumu nereden biliyorsun?
Kedi: Öyle olmalısın. Öyle olmasaydın buraya gelmezdin.
...
Alice: Buradan gitmek için bana hangi yolu izlemem gerektiğini söyler misin?
Kedi: Nereye gitmen konusunda iyi bir anlaşamaya bağlı bu.
Alice: Neresi olduğunun önemi yok!
Kedi: O zaman hangi yol olduğunun da bir önemi yok.
Alice: Sonunda herhangi bir yere varsın da.
Kedi: Elbette varacaksın. Eğer yeterince uzun yürürsen.

Dalgaları Aşmak dedi ki...

Tamam gidip izleyelim:)Tim Burton karanlık filmlerine rağmen sıcacık hisler yaratan bir yönetmen,Johnny Depp'se malum :))

Knock Knock dedi ki...

Kesinlikle! Ayrıca hoşgeldiniz Dalgaları Aşmak:)