12 Şubat 2007 Pazartesi



  • Kendimi “ayıp olmasın” diye yeni yıl yazısı yazarken bulmuş gibi hissediyorum. Ama herkesin yılını iyi dileklerle kutlayışım tamamıyla içtendir. İyi yıllar!

  • Batıl inançları olmayan biri olarak kendimle övündüğüm halde yeni yıla nasıl girerseniz öyle süreceğine çok inanıyorum. Yeni yıla aile kavramını düşünerek ve sorgulayarak girdiğim için, bütün bir yıl boyunca çok evcimen olacağımı hissediyorum. Zaten sıklıkla gece bira içerek yüksek müzikte kaybolmaktan ziyade –ki bazen gerekliliğini çok çok hissederim ama- evde küçük mutfağımızdaki küçük masa etrafında tek elim kurabiyede tek elim çayda muhabbet etmek tercih listemin çok daha başında. Dışarının (gece hayatı) insanı özgür kılmaya yardımcı olacağını savunan yaygın görüşün aksine, 2007’de genel olarak evimde özgürleşmeyi planlıyorum. Şöyle altyapılandırdım:

  • İnsan köktenci olmadığı sürece gelişir. Köktenci olmaktan kastım şudur; her gece bira ya da tam aksi her gece çay içmek insana iyi gelmez. Aynı ortamda, belli bir rutini izlemek, çok yaratıcı değildir. Ve özgür düşüncelere götürmez.


  • Değişiklikler insanları, içine girdikleri kısır düşünce dairelerinden kurtarmak için iyidir. Bu nedenle rutin kırılmalıdır. Davranışlarda aşılan rutin kişiyi değişik ve kimi zaman belirsiz düşüncelere itebilir. Kişi bu değişiklikte gerçek anlamlı düşünceyi cımbızla seçip çıkarmakla yükümlüdür. Özgürlük istiyorsa. Düşünmek her surette iyidir.



  • Ben de düşünüyorum.






  • Ya bir de, kendimden sıkıntılıyım. Yurt dışında okuyan yeğenlerime Türkçeleri gelişsin diye yılbaşında kitap hediye etmek istedim. Bu kitabı birine, aynı seriden başka bir kitabı diğerine aldım ki, gözüme uzuun zamandır okumayı istediğim o kitap takıldı. Hatta zamanında okumadığım halde çeşitli alıntılar yapmıştım kendisinden. Kitabın adı “Zorba the Greek” Nikos Kazancakis. Can yayınlarında Türkçesi mevcut..(benim aldığım). Ama okuyamamaktan muzdaripim. Mutlulukla ve sevinçle kitaplar alıp alıp, “okumak için doğru zamanı” bekliyorum! Anlamadım ki kafam mı çok dolu, çok mu derdim var, yoksa tembel miyim??


Hala bekliyorum!

Hiç yorum yok: